Pêlen Tân teriminin eski Galler dilinde tercümesi, yapılışının tam bir tanımı olan “Ateş Küresi”dir. Kelimenin tam anlamıyla, bunlar elde hazırlanan ve büyüklükleri bir insan başından bir basket topu büyüklüğüne kadar değişebilen koyu mavi (arasıra yeşil) camdan kürelerdi.
Üstlerinde içeri ancak uzanıp dibine yerleştirilmiş olan bir mumun yakılabileceği büyüklükte yuvarlak bir delik vardı. Deri şeritlerden veya iplerden örülmüş bir ağa kürenin elden veya daha yaygın olarak ağaç dallarından sarkmasını sağlardı.
Pelen Tan’ın grup ayinlerinde kullanılışı, bize klasik Drudizmin çok renkli ve pitoresk imgelerinden birini gösterir. 4 ana çeyrek/ Aysal Kutsal Günlerden herhangi birinde, törene katılanlar gece çöktükten sonra her biri kendi yanan Pelen Tan’ını taşıyarak ağaçlıklı bir açıklıkta toplanırlardı. Bütün katılımcılar geldikten sonra, küreler toplu olarak en alçak ağaç dallarına asılarak, Ayin Alanını meşum bir ışıkla aydınlatmaları sağlanırdı. Camın kobalt mavisi, Druid cüppelerinin keskin beyazlığı karşısında zihin değiştirici bir siyah ışık etkisi yaratırdı; Rahipler tarafından oldukça kıskanılan bir etki.
Asıl yapılanmaya geçmeden önce, RENK hakkında bir iki söz söylenmesi gereklidir. Druidler diğer renklerden ziyade BEYAZ CÜPPELER giymeyi tercih ederlerdi. Çünkü ışığı yaymak, dünyadan “ayrı durmak” isterlerdi. Bu sembolik ayrılmayı gerçekleştirmek için, yarattıkları ve BEYAZ tonları diğer renklerden daha fazla belirleyeceğini bildikleri lacivert/mor ötesi bir ışık denizi içinde çalışırlardı. Sembolik “mavi renk” ayrıca çoğunlukla sembolik olarak “koyu mavi bir zincir” olarak resmedilen ANNWN’in derin denizlerini temsil ederdi.
(Benzer bir durum olarak, Avalon Rahibeleri’nin aynı zaman aralığında, kendilerine ait sembolik dişil tonları siyah üzerinde aynı etkiyi sağlayan kırmızı ışık kullandıkları bilinmektedir. Kırmızı yada daha doğru olarak “kızıl ötesi” ışık siyahı belirginleştirir. Başka hiçbir rengin olmadığı kadar ön plana çıkarır. Karanlık Çağ Anaerkilliği üzerine tanınmış bir otorite olan YENİ AVALON MERKEZİ’nden Bayan Theresa Worth “kırmızı ışık mıntıkalarını” ve kadın fuhuşunun birbiri içine girişini, bir zamanlar kırmızı tonlarının kadın dini tarikatlar tarafından yaygın olarak kullanılışına kadar izlemiştir. AVALON KİTABI: Karanlık Çağlarda Rahibelik, Blue Wind Publications, 1990.)
Günümüzün gelişmiş teknoloji dünyasında kobalt ışık, siyah ışıklı poster ortamlarında ve diğer bilinçaltı eğlence oyuncaklarında yeniden geniş bir kullanıma kavuşmuştur. Ama Druidler için bu özel mavi ışık dini bir araçtı. Bu dünya ile Öte-Dünya arasında ki engelleri inceltmeye yarayan bir eşik aracıydı. Bu amaca yönelik olarak Pelentan güçlü bir yardımcı olagelmiştir.
Parlayan kürenizi geceleri dışarıda her çalıştığınızda kullanın. En etkin olarak da bir koruluğun içinde,karanlık Ay sırasında. Neden? Çünkü kobalt ışığı (yani siyah ışık/ mor ötesi) öte dünya kuvvetlerini çeker ve normalde görünmez olanları görünür kılar. Ayrıca tamamen “dünya dışı” bir deneyim için aşağı da ki büyülü sözleri gerçek bir mağarada veya ıssız bir mağarada söyleyin.
“A ELFYNTODD DWYR SINDDYN DUW
CERRIG YR FFERLLURIG NWYN;
OS SYRIAETH ECH SAFFAER TU
FEWR ECHLYN MOR, NECROMBOR LLUN”(fonetiği en aşağıda verilmiştir)
Ya da antik Galler YARATMA benzer koşullar altında okuyarak perdeyi daha da inceltmeyi deneyin. Oluşum büyüsünde belirli bir ses birleşimi ile tetiklenebilir. Geleneksel olarak, her zaman ard arda üç kere okunur. Denemeyi gerçekleştirmek üzere bu eski büyünün fonetik bir çözümü aşağıda verilmiştir. Bunu ezberleyin… “Bunu solumayı ve düşlemeyi” öğrenin ve büyünüzde yaratıcı olun. Sonuç alacaksınız.
“AH ELF-İN TOD DİYIR SİN-DİN DİYUĞ,
KEYİR-İG U-AR FEYİR-LUU-RİG NUUN
OHS SİYIR-İİ-ET EK SAH FEYIR TUU,
FEYIR EK-LEEN MOOR, NE-KROM-BOR LUUN!”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder